tisdag 7 maj 2013

Ny vecka igen! 16+0

Värst vad tiden går fort nu! Dags för ännu en ny vecka, alltså brakar vi rätt in i graviditetsvecka 17. Vi väntar fortfarande på de första sparkarna där innifrån. Det hade ju varit himla kul om de gett sig tillkänna innan blivande morföäldrarna kommer på besök under långhelgen. Än är det inte för sent, så vi får väl se!

Nu är bebisen ca 11-14 cm lång och skelettet börjar hårdna så pass att det skulle kunna ses på röntgen. Nu håller den även huvudet mer upprätt och benen har vuxit och blivit längre än armarna.

Jag mår rätt bra, förutom foglossningen som fortfarande är besvärlig. Det är främst bak på höger sida fortfarande, men får emellanåt känningar även på vänster. Tror tyvärr även att jag kände av främre fogarna i söndags, efter att jag hållit mitt zumbapass, men (peppar peppar) så verkar det ha varit tillfälligt. Lite mindre energi än pre-graviditet såklart, men blir inte övermannad av trötthet längre. Visst känns det om jag hållit igång en hel dag, men det går bra. Sömnbehovet är dock ganska stort, så att "bara" sova 8 timmar känns inte riktigt tillräckligt. Nu känns det även att hjärtat får jobba ca 20% extra. Efter att ha tränat så mår jag inte så himla bra. Det går bra så länge jag rör på mig, men cirkulationen vill inte riktigt gå hela vägen upp efteråt. Men men...

På fredag ska jag och sambon, blivande mor- och farföräldrar samt blivande morbror göra Ullared. För vissa blir det första besöket. Då har jag i alla fall tänkt gå all in på babyavdelningen. Inga hämningar här inte! Det är första barnet, så jo; det kommer att shoppas onödiga saker, för mycket saker och hela den baletten, men det hör väl till!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar