tisdag 21 maj 2013

Ny vecka igen!

Så går vi in i vecka 19. Värst vad tiden går! 18+0 idag alltså.
Jag måste säga att just nu trivs jag väldigt bra med att vara gravid! Magen är fin, jag mår bra, sover bra, har energi i kroppen igen. Det enda som som känns som en fluga i soppan är den här jäkla foglossningen. Vissa dagar tar den upp åtminstone 50% av min energi. Igår var en sådan dag, då jag var tvungen att sätta mig på soffkanten och gråta en skvätt efter att jag kommit hem från jobbet, då jag hade haft så otroligt ont hela dagen. Men det är även konstigt hur man vänjer sig vid smärta. Att det inte känns konstigt alls de där dagarna då fogarana bara gör "lite" ont. Då är det precis som att det är så det ska vara. Du anpassar dig till läget helt enkelt. Jag hoppas dock att det ger med sig lite. Eller i alla fall inte blir värre. För dagar som igår och delvis i helgen orkar jag inte med många på raken utan att bli helt knäckt.

På fredag är det dags för ultraljud igen! Rutinultraljudet då vi ska se om alla organ finns på plats, om Trollet har några fingrar och tår och om allt ser allmänt bra ut. Det ska bli så spännande! Nu är Trollet ca 15 cm långt och uppfattar ljud från omgivningen. Så det hör min kurrande mage, mitt skratt och har även börjat uppfatta röster. Häftigt värre, nu är det ju en riktig människa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar