måndag 24 juni 2013

In i vecka 24!

Oj, vad tiden går undan! Nu är vi inne i graviditetsvecka 24 (23+0) och det blev visst ingen magbild förra veckan. Dåligt av oss, men ikväll ska jag försöka få ordning på det!

Jag mår bra och magen jäser som bara den. Foglossningen jäklas, som vanligt, men det hör till vardagen nu. Jag kan dra ett eget inlägg om det längre fram.

Jag har känt en hel del rörelser på sistone, men P har tyvärr inte hunnit med att varken känna eller se några buffar. Fram tills igår! Vi hade kvällsfikat nybakt chokladkaka och satt i soffan framför en film, då drog hon igång en riktig glädjedans där inne. Så vid flera tillfällen fick P se buffar utanpå magen. Jättekul! Jag tror att P måste börja baka mer här hemma, för det var förra lördagen, efter att P bakat scones till frukost, som jag fick första "stora" sparken och dessutom såg att magen rörde sig. Och så var det P som hade bakat chokladkakan igår. Så hon gillar verkligen pappas matlagning :)

Nu börjar det bli dags att fundera på barnvagn och sådana saker. Det känns som om att veckorna kommer gå otroligt snabbt nu under sommaren. Och om mindre än 2 veckor är det dags att träffa barnmorskan igen. Då hoppas jag att vi får information om föräldragrupp och annat matnyttigt.

Som sagt, jag hoppas på att kunna uppdatera med en magbild ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar