tisdag 1 oktober 2013

Svullen?

Jag har verkligen samlat på mig vätska på sistone. Fotleder och synliga fotknölar är sedan länge bara ett minne, ansiktet är plufsigt och mina händer är otroligt svullna. Jag har karpaltunnelsyndrom i båda händerna, men mest påtagligt i höger hand. Fingrarna värmer och de är svåra att böja. Jag har inte någon riktig kraft i högerhanden och tumme, pek- och långfinger är halvt bedövade hela dagen. Så då är det ju tur att jag har en sådan hjälpsam make som hjälper mig att få på mig strumpor på mornarna! Och igår var sista dagen jag kunde ha på mig mina egna skor. Nu har jag istället fått låna ett par loafers med kardborre av P, 4 storlekar större än mina vanliga skor. Än så länge kan jag ha mina inomhustofflor med inlägg på dagarna, och det är ju skönt! Det ska bli skönt att snart få sitta hemma med fötterna högt. Och därefter att låta all denna överflödiga vätska lämna kroppen. Kroppen är häftig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar