torsdag 14 november 2013

Egentid/just for me

Tack vare all hjälp vi fick med lilltjejen, de dagar som familjen var här, har jag fått känna på att jag faktiskt inte behöver sitta inlåst i bebisbubblan varenda dag, utan att det faktiskt går att öppna dörren och ha den på glänt mot "verkligheten". Så för att kunna fortsätta känna mig som mer än bara en nerspydd nybliven morsa så har jag en plan: att varje dag göra något bara för mig själv. Och då menar jag inte att tvätta, diska nappflaskor, betala räkningar eller städa badrum. Nej, något ego. Det behöver inte vara något stort, då lilltjejen vissa dagar vägrar sova någon annanstans än på sin mors bröst, men ändå att det blir gjort. Som att fixa lite gott eftermiddagsfika, lägga en ansiktsmask, fixa håret ordentligt, kanske åka iväg och glo på lite folk, eller bara sitta själv i ett rum och läsa en stund. Vissa saker går att göra under dagen, då jag är hemma själv med Tyra, medans vissa kanske får bli när P kommit hem från jobbet och kan "ta över".

Inatt var en riktigt knölig natt med lite sömn för främst Tyra och P (som drog det tunga lasset inatt) och det hela fortsätter med taktiken att sova på mamma eller inte alls, så vi får se hur eftermiddagen ter sig. Idag kan mycket väl bli en sådan dag då vi måste invänta pappan i huset...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar