torsdag 14 mars 2013

Vecka 8+ forts.

Nu går jag äntligen in i vecka 9+0 (alltså tionde graviditetsveckan) och jag måste säga att dengågna veckan inte varit den lättaste. Jag har nu ätit Lergigan en vecka och det har verkligen hjälpt mot illamåendet! Jag kände att jag fick mer energi och kände mig mer som människa igen. Tyvärr så har nu tröttheten tagit över och jag har känt mig väldigt sliten sedan i söndags (torsdag idag). Jag vill bara sova, sova, sova. De senaste två dagarna har jag även känt av påtagligt illamående under eftermiddag/kväll, så det blir att öka dosen Lergigan nu från 2 tabletter om dagen till 3 (vilken är dosen som jag fått klartecken att äta). Förhoppningsvis hjälper det. Tröttheten är dock inte så mycket att göra något åt. Den bara är. Det är ingen biverkning av tabletterna, som det kan vara av många receptfria tabletter, så det spelar ingen roll.

Jag har funderat på om det kan vara järnbrist eller dylikt, då det är väldans vanligt balnd gravida, men samtidigt känns det lite väl tidigt att trollet redan börjat påverka sådana värden. Moderkakan och navelsträngen har precis börjat bildas, så det borde inte ha hunnit påverka mig så mycket ännu. Om en och en halv vecka ska jag till barnmorskan och då kommer alla tester att tas. Bara att vänta tills dess. Det får bli lite blodpudding till middag tills vidare! :)

I övrigt så har mitt hår blivit ovanligt fett och det poppar upp en hel del finnar i ansiktet. Det känns lite som puberteten all over again. Härliga tider!

Vi fortsätter räkna ner till magiska vecka 12 och hoppas då även på att de värsta gravidsymptomen försvinner och att jag kan börja tänka på annat än att sova...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar