fredag 27 september 2013

Barnmorskan 36+2

Igår var det dags för besök hos barnmorskan igen, och P var med. Jag hade varit lite orolig för ökade symptom för havandeskapsförgiftning, men det visade sig att jag mår prima! Barnmorskan trodde istället att, framför allt huvudvärken, kom sig av att jag helt enkelt är trött. Jag sover inte direkt bra, och det tar verkligen på kroppen att nu bära runt på 20 kg extra.

Hjärtljuden ligger kring sina stabila 140-145 slag och livmodern växer på. Det blir nog en klump på runt 4 kg som kommer ut. Nu är dessutom huvudet fixerat, så det börjar ju närma sig på riktigt!

Vi pratade om hur graviditeten varit såhär långt och även vad vi tänker inför förlossningen. Barnmorskan skrev ner en hel del saker som då följer med min journal när det väl är dags för förlossning. Tänk, nu är det inte långt borta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar