måndag 9 september 2013

Knöl, bök och obekvämt

Det har varit rätt så obekvämt att vara gravid senaste veckan. Det tar verkligen på rygg, fogar och mage att jag bär på 15 extra kilo. Jag är dessutom väldigt svullen, vilket medför ömma händer och fötter. Och obefintliga fotleder ;-)

Det kommer en hel del bökande inifrån magen också. Huvudet trycker på neråt, vilket är påfrestande i sig, men så har vi en liten rumpa som tydligen vill ha väldigt mycket plats uppåt. Har jag suttit framåtlutad en stund, så får jag räkna med en skaplig misshandel på insidan när jag väl lutar mig tillbaka igen.

Nu har jag dessutom extremt svårt att böja mig framåt. Igår efter duschen fick P hjälpa mig torka fötterna, för jag nådde inte. Knyta skor har jag länge fått göra genom att lägga upp foten på knät.

Ja, det är obekvämt och jag skulle gärna hänga av mig magen emellanåt, men jag vet att jag kommer sakna den när den försvinner om några veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar