söndag 24 februari 2013

Trött helg

Igår, lördag, lade jag mig i soffan och vilade efter ett par timmars tapetsering. Drygt en timme senare hade P fixat middag och jag bara grät av trötthet. Maten gick ner och så lade jag mig ner för att sova en stund, då vi var bortbjudna till ett par kamrater över schlagern. Klockan 19 var jag fortfarande inte piggare, så P fick gå själv medans jag låg kvar, nerbäddad i soffan. Strax före nio, när alla schlagerbidrag visats, bytte jag soffan mot sängen. Där låg jag till klockan nio i morse. Då fick det bli uppstigning på order från magen som begärde frukost. Och nu, strax efter 11, är jag dödstrött igen...

Som tur är har vi bara ca en timmes tapetsering kvar idag och därefter får det nog bli att ligga i soffan. En kraftansträngning kanske borde göras för att släpa mig in i duschen, men herregud vad trött jag är!

Vecka 6+3.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar